Circle K Hesseng samlet inn mest til Rosa sløyfe-aksjonen av alle stasjonene i Finnmark. På landsbasis satte aksjonen ny innsamlingsrekord.

 – Denne kampanjen har vi ventet på hele året. Det beste med å ha samlet inn mest penger, er at vi vet at det betyr så mye for andre enn oss selv. Vi kaller det årets viktigste kampanje. De fleste kjenner eller vet om noen som er berørt av brystkreft, og vi tror det er derfor engasjementet og givergleden er så stor, sier Tonje Stabell, stasjonsdriver ved Circle K Hesseng i en pressemelding.

Også i år ble stasjonen farget rosa, med utelys, salgsstand inne i butikken, skoleboller, t-skjorter og sløyfer.

– Vi har også hatt vaffelfredager, der all inntekt på vafler den dagen har gått til kampanjen. I tillegg til det som er slått inn i kassa, har vi solgt produkter for den lokale brystkreftforeningen for til sammen 9000 kroner, sier Stabell.

Imponert

Aksjonsleder Marit Sophie Egge i Kreftforeningen er imponert over resultatet og det sosiale engasjementet til Circle K.

– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er svært viktig for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier aksjonslederen.

I hele oktober har landets Circle K-stasjoner samlet inn penger til Rosa sløyfe-aksjonen. I 2017 donerte Circle Ks kunder om lag 4,3 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.

Opptellingen fra årets aksjon er nettopp avsluttet, og denne gangen ble det samlet inn nesten 4,85 millioner kroner.

– Vi nærmer oss 23 millioner innsamlede kroner over de sju årene vi har hatt Rosa sløyfe-aksjon ved våre stasjoner, og i år ble det dessuten ny innsamlingsrekord for oss med 4,75 millioner kroner. Det er utrolig gøy, og vi retter en stor takk til alle kundene som har gitt penger til en så viktig sak, og til stasjonsdrivere og medarbeidere som har satset maksimalt på årets viktigste kampanje, sier norgessjef Christoffer Sundby i Circle K.